פרסום ראשון • הישג לחרדים בבית שמש: בג"צ דחה עתירה נגד בניית 15 אלף יחידות דיור

    דוד לזר No Comments on פרסום ראשון • הישג לחרדים בבית שמש: בג"צ דחה עתירה נגד בניית 15 אלף יחידות דיור
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון דחה הבוקר (שני) את עתירות הגופים הירוקים נגד בניית חמש עשרה אלף יחידות דיור בשכונות החדשות שמדרום לבית שמש ואישר את שיווק המגרשים. בשכונות ד' ו-ה' צפויות להיבנות חמש עשרה אלף יחידות דיור חדשות.

    שופטי בית המשפט העליון דנו באריכות בטענות העותרים, ודחו אחת לאחת את כל טענותיהם ה'מקצועיות' על בנייה צפופה, אתרים ארכיאולוגים ויערות שייכרתו, בטענה כי התכנון כולו נעשה לפי הכללים המחייבים את מוסדות התכנון.

    שופטי העליון מתייחסים בהחלטתם גם לטענות כי הבנייה בשכונות החדשות מיועדות, כביכול, לציבור החרדי בלבד.

    "מאפייני הבינוי המוצעים בתוכניות אינם מתאימים רק לסוג מסוים של אוכלוסייה", ציטטו השופטים את החלטת בית המשפט המחוזי שדן בעתירה קודמת. "מרכיבי התכנון יכולים להתאים למגוון קבוצות אוכלוסייה וכי התוכניות כוללות שטחים למבני ציבור בהיקף מספיק עבור מגוון אוכלוסיות, כתבו השופטים יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

    מחזיק תיק הבנייה בעיריית בית שמש, משה מונטג אמר ל"קול חי", כי החלטת בית המשפט היא אמירה חשובה שנעדה לאפשר את פתרון משבר הדיור. "בכך נסללה הדרך הסופית לשיווק אלפי יחידות דיור בכל שנה ברמת בית שמש ד' ו-ה' בשנים הקרובות ובכך לפתור את מצוקת הדיור הקשה".

    לדברי מונטג, בעקבות דחיית העתירות ישווקו בשבועות הקרובים כשלושת אלפים יחידות דיור מתוך חמשת אלפים שצפויים להיבנות בשכונת רמת בית שמש ה'.



    0 תגובות